Marketing afiliacyjny to sposób na monetyzację Twojej strony internetowej. Dzięki niemu możesz otrzymać wynagrodzenie za sprzedaż produktów innych osób na Twojej platformie, a pomoże Ci w tym Google Merchant!
Nie musisz tworzyć własnego produktu ani pisać artykułów. Wystarczy, że zajmiesz się promocją cudzego produkt poprzez specjalne linki. Dzięki temu zarabiać będziesz wraz z każdą sprzedaż, do której dzięki temu dojdzie. Na tym polega marketing afiliacyjny w skrócie, jednak są strony, na których można znaleźć więcej informacji np. https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/, zachęcamy do lektury.
Nie jest to trudne, ale jest coś, co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pracy z tym modelem biznesowym:
1) Po pierwsze, musisz wybrać swoją niszę – tematykę, która najbardziej Cię interesuje, abyś mógł faktycznie stać się w niej ekspertem i dzielić się przydatnymi informacjami z innymi. Pomoże to zbudować zaufanie z odbiorcami i sprawi, że poczują się bardziej komfortowo, kupując od Ciebie.
2) Po drugie, znajdź program partnerski, który pasuje do Twojej niszy i oferuje wysokie stawki prowizji. Istnieje wiele zasobów online, w których możesz znaleźć takie programy.
Google Merchant to rozwiązanie marketingowe w wyszukiwarkach, które pozwala na dotarcie z produktami do potencjalnych klientów. Marketerzy afiliacyjni mogą korzystać z tej usługi, aby promować sprzedawców i zarabiać prowizje w przypadku dokonania przez nich sprzedaży.
Nierzadko małe firmy są zdezorientowane, czym jest Google Merchant i jak może im pomóc. Oto marketing afiliacyjny z wykorzystanie Merchant Center od Google.
Merchant Center pozwala na tworzenie list produktów w Google Shopping, czyli funkcji, która pozwala użytkownikom robić zakupy online. Drugą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć jest to, że jedynym sposobem dla handlowców, aby uzyskać ich produkty wymienione na platformie, jest zapisanie się do sieci partnerskiej np. Affiliate Window.
Po zarejestrowaniu się w Affiliate Window wszystko, co musisz zrobić to wysłać informacje o produkcie i a resztą zajmą się inni za Ciebie! Centrum Sprzedawcy Google pomaga zarządzać danymi produktów i tworzyć bogate snippety dla reklam w wyszukiwarce. Możesz wprowadzić informacje o produkcie, takie jak tytuł, opis, cena i inne. Możesz również dołączyć obrazy i filmy wideo dla każdego produktu.
Po skonfigurowaniu konta i przesłaniu produktów Google pokaże je w Google shopping lub w wynikach wyszukiwania w takich witrynach jak Google.com, YouTube i wielu innych.
Możesz kierować użytkowników na podstawie ich lokalizacji lub preferencji językowych za pomocą filtrów w desce rozdzielczej Merchant Center i optymalizować produkty za pomocą automatycznych reguł opartych na danych o wydajności z poprzednich kampanii.
Zdj. główne: Firmbee.com/unsplash.com